Auckland, Bay of Islands(Paihia) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Charlotte Jansen - WaarBenJij.nu Auckland, Bay of Islands(Paihia) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Charlotte Jansen - WaarBenJij.nu

Auckland, Bay of Islands(Paihia)

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

23 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Lieve allemaal,

Na 24 uur reizen kwamen we donderdag 20 maart aan in Auckland. De reis verliep erg goed! We hadden eerst plaatsen aangewezen gekregen waarbij we niet bij elkaar in de buurt zaten. Na een aantal keer vragen kregen we wel stoelen naast elkaar. Voor zo'n lange reis is dat toch wel zo gezellig!;) Dit keer hadden we schone buren dus dat was ook wel fijn!;)

In Nederland hadden we al een hostel geboekt dus daar zijn we gelijk naar toegegaan. In het vliegtuig hadden we niet geslapen dus we hadden bedacht om even een uurtje slaap te pakken en daarna wat te gaan eten. Eenmaal in het hostel kregen we onze geboekte kamer te zien. Ik wist dat ik geen luxe hotel kon verwachten maar dit.. Was echt erg.. Het hele hostel stonk naar zweet en het rook er muf. De kamer die we aangewezen kregen bevond zich in een kelder en had dus geen raam (dus geen frisse lucht en daglicht..). Het bed in de kamer zag en smoezelig uit en had een schuimmatras, de stukken hingen aan de muur en er hingen allemaal buizen. De jongen zag kennelijk onze gezichten (Stefan stond met z'n mond open en ik met tranen in m'n ogen) en vroeg of we wilden kijken naar een duurdere kamer met een raam erin. GRAAG! We waren behoorlijk chagrijnig. Was dit de standaard van hostels? Was dit waar we aan moesten wennen? Dat kan toch niet.. We hoorden over een ander hostel dat even duur was als dit hostel en zijn, zonder eerst te slapen, daar gaan kijken. Het was daar top! Het bleek helemaal niet normaal te zijn zoals ons huidige hostel was. We hebben die snel geboekt voor de andere nacht. Die nacht hebben we nog moeten slapen in het bed met vlekken en haren in onze lakenzakken. Maar met een beter vooruitzicht.

De volgende dag hebben we een bus geboekt die ons door heel nieuw-Zeeland gaat brengen, erg leuk! Ze brengen je naar unieke plekjes en we hebben een 'local' als gids dus hij verteld ons onderweg van alles over nieuw-Zeeland. We zijn gister met d'r bus richting Paihia, Bay of Islands vertrokken. Het is hier prachtig! We hebben al veel leuke mensen ontmoet, waaronder twee Nederlandse jongens. Daar slapen we nu mee op een kamer in het hostel en daar zitten we voorlopig ook mee in de bus.

Gister hebben we twee uur gewandeld met die jongens en hebben we een waanzinnig uitzicht gehad over (een deel van) de eilanden. We hebben toen ook een boottocht geboekt die ons vandaag langs eilanden heeft gevaren waaronder langs 'hole in the rock'.
Onderweg hebben we wilde dolfijnen gezien die mee zwommen met onze boot, super bijzonder!!

Morgen gaan we weer met de bus naar Auckland en dan reizen we dinsdag weer door naar Hahei. Zin in!

We hebben de tijd van onze levens hier! Oja had ik al verteld dat we hier ook in de zee zwemmen, op het strand liggen en dat het hier erg zonnig is?;)

Liefs!

• 23 Maart 2014 - 09:31

Wim:

jullie hebben het goed, zo te horen. Unieke ervaringen. Wel vast leggen met foto's Laatste dag in Istanbul. Schitterende stad met verschillende culturen. Ook leuk om te bezoeken. Jullie hebben nog wat voor de boeg. Ik vertrek vanmiddag. Geniet van de reis. Doe indrukken op , maak kennis met de mensen en geniet gr Wim

• 23 Maart 2014 - 10:10

Jolita En Fred:

O wat klinkt dat heerlijk allemaal (nou bijna alles, die hostel wat minder, ha ha). Maar ook daar zie je, met wat inspanningen kom je wel weer ergens anders en ontmoet je ook nog leuke mensen.
    We waren gisteren al aan het zoeken of we wat gemist hadden dus je verslagje zien, stelt ons wel weer gerust...;-). Dolfijnen, zon, strand en waanzinnige uitzichten, wat wil een mens nog meer??
    We hoeven niet te zeggen 'ga lekker genieten' want dat doen jullie volop. Dus ...vooral doorgaan:-) heel veel liefs van Fred, Jolita en Isa..

• 24 Maart 2014 - 09:40

José:

Ha lieverds, wat maken jullie mooie herinneringen al met z'n tweeën. Gezellig om met die andere boys te reizen. Nieuwe mensen leren kennen heeft iets heel bijzonders.
    Geniet volop van alles!
    Axel en Sandra komen eten vanavond en wij vertrekken morgen naar Engeland. Maar ook van daaruit blijven we jullie volgen. We vinden het geweldig dat wij de wereld zien door jullie ogen. En houd goed in de gaten wat de mooie plekjes zijn om nog eens naar toe terug te gaan, ook voor ons gezin!!

• 24 Maart 2014 - 12:20

Daan:

ik vind jullie stom... bij deze :)

• 24 Maart 2014 - 17:29

BRAM:

Wat leuk dat we jullie ervaringen kunnen lezen, Bibi kan niet wachten tot ze ook oud genoeg is om iets van de wereld te zien. Heel veel plezier en lekker in het hier en nu. Dikke kus BRAM

• 25 Maart 2014 - 12:50

Opa Frie Jansen:

Ik geniet met jullie! Liefs.

• 31 Maart 2014 - 21:31

Mjanneke:

Wow! Afgezien van het eerste hostel klinkt het geweldig! En die dolfijnen in het boegwater, dat is al jaren een van mijn grootste wensen... Hoop dat je mooie foto's hebt. Geniet van de 'ellende' als zee, zon en warmte! ;-) dikke kus voor jullie beiden! X

• 07 April 2014 - 10:42

Rob Reeuwijk:

Jaloerrrrrrrrrrrrrrrrrs, klinkt geweldig allemaal zeg. En wat schrijf je goed Charlotte. Kijk uit naar het volgende verslag. In the mean time... ENJOY!!!

X