Nieuw-Zeeland, Sydney & aankomst Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charlotte Jansen - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland, Sydney & aankomst Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charlotte Jansen - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland, Sydney & aankomst Thailand

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Wat hebben we ondertussen weer veel mogen zien en meemaken!

Na mijn laatste verslag zijn we naar Kaikoura gereisd waar we met een boot zijn gaan varen om dieren te spotten. Dit was een van de gaafste dingen die ik ooit heb gedaan! We hebben walvissen, dolfijnen, zeehonden en albatrossen gezien. Het was waanzinnig!

Na Kaikoura hadden we een lange reis, via wellington, weer helemaal omhoog naar Auckland. We hadden nog tijd over voordat onze vlucht zou vertrekken vanuit Auckland dus besloten we een deel van het Noordereiland opnieuw te doen om dingen te ondernemen waar we toch wel spijt van hadden dat we die niet hebben gedaan.

We zijn onder andere teruggegaan naar 'hot water beach'. De laatste keer dat we daar waren was het vloed waardoor we niet onze eigen hot tub konden graven in het zand. Nu zijn we 's avonds om 20:00 teruggegaan en toen was het gelukkig eb! We zijn met zaklampen door een bos gelopen richting het strand. Eenmaal op het strand konden we dan eindelijk onze hottub graven! Je moest een kuil graven tussen een heet- en een koud gedeelte omdat je anders verbrand. Wat was dat een ervaring! Iedereen lag lekker onder de sterren (een Melkweg!) in zijn eigen gegraven hot tub! Op de terugweg door het bos hebben we nog een possum in de boom zien zitten:)

Ook zijn we teruggegaan naar Raglan, het surfersdorpje. Ik wilde toch nog graag zwemmen met paarden dus hadden we een afspraak gemaakt met een lieve vrouw die ons op haar paarden de zee innam. Apart wel om in je zwemkleding zonder een zadel de zee in te rijden en om dan het water in te gaan met je paard! We reden eind van de middag waardoor we nog een mooie zonsondergang te pakken hadden! Wat een ervaring!

Na Raglan zijn we terug gegaan naar Rotorua. Hier werden we de volgende morgen opgehaald voor een ritje naar Taupo om daar vervolgens een skydive te doen! Ik kan nog steeds niet geloven dat ik uit een vliegtuig ben gesprongen.. Ik mocht de parachute zelf besturen! Dat was super gaaf! We hadden uitzicht over 'Lake Taupo' en over 'the Tongariro crossing'. Een bijzondere ervaring die ik waarschijnlijk nooit van m'n leven meer ga herhalen! (Ja, zo eng was het!)

Na Rotorua was het weer tijd om terug naar Auckland te trekken I.v.m. onze vlucht naar Sydney!

In Sydney zijn we twee volle dagen geweest. We overnachtten vlakbij 'Darling Harbour' een super gezellige locatie dus! In Sydney hebben we veel gedaan in de relatief korte tijd die we daar hadden. We zijn naar een documentaire over Jeruzalem geweest in de bioscoop met het grootste IMAX- scherm van de wereld. Het was bijzonder om de indrukwekkende documentaire op zo'n groot scherm te zien! We hebben als een stel Chinese toeristen twee 'guided tours' gedaan, één langs alle highlights van Sydney en één door 'the Rocks', het oudste gedeelte van Sydney. Ook hebben we nog naar een vuurwerkshow in 'Darling Harbour' gekeken en vooral veel gewandeld door de mooie stad!

Na Sydney vlogen we in 9,5 uur naar Bangkok. We kwamen daar midden in de nacht aan (ongeveer 02:00) dus hadden we een hotel geboekt vlakbij het vliegveld om hier snel naar bed te kunnen en daar even twee dagen te acclimatiseren. Dat acclimatiseren was hard nodig! Toen we het vliegveld afliepen naar onze shuttlebus vloog de warmte je aan! Om 03:00 uur was het nog steeds 30 graden en super benauwd. De vrouw die ons naar onze shuttle bracht moest erg lachen om onze reactie op de warmte.. Het hotel dat we hadden geboekt was erg luxe! De kamer die we vanuit Sydney hadden geboekt was overboekt; of we het erg vonden om voor één nacht voor dezelfde prijs in hun meest luxe suite te verblijven. Je hoorde ons uiteraard niet klagen! In dat hotel hebben we onze reis door Thailand verder kunnen uitplannen en hebben we lekker aan het zwembad kunnen liggen.

Na twee nachten in deze luxe wilden we toch graag naar Bangkok city. We werden door een taxi naar Khao San Road gebracht, een straat waar veel backpackers verblijven. Alle indrukken in Bangkok vlogen ons aan! We liepen in de benauwde hitte (36 graden) met onze backpack op door Bangkok, op zoek naar een ho(s)tel. Ondertussen werden we door allemaal Thaise kereltjes aangesproken die ons het informatiecentrum in wilden hebben om ons daar vervolgens voor veel te veel geld een tour aan te smeren. Daar hadden we geen zin in, we wilden alleen maar een hotel met airco! Toen we uitlegden aan één van die kereltjes dat we niet naar een informatiecentrum wilden maar naar een hotel (waar we een adres van hadden), tekende hij erg vriendelijk uit hoe we moesten lopen naar het hotel. Hij wees nog wel een in zijn tekening aan waar het informatiecentrum zat voor als we daar later toch nog naar toe wilden (prima! Waren we toch niet van plan :) ). Al vrij snel wist één van die andere kereltjes dat wij naar dat hotel moesten en bood ons aan dat hij ons zou brengen. Wij bedankten hem vriendelijk en gaven aan dat we de weg nu wisten dus dat we zijn hulp niet nodig hadden. Toch liep hij voor ons uit om vervolgens bij het genoemde informatiecentrum ons toch over te halen. Weer bedankten we vriendelijk en liepen door naar ons hotel. Na een tijd lopen waren we eindelijk op de aangewezen plek, en het verbaast jullie waarschijnlijk niets, maar geen hotel te bekennen.. Zo dat was fijn! In de hitte, met onze backpacks dat hele eind weer terug naar Khao San Road! Ik had van m'n vriendin Renske een tip gekregen voor een ander hotel en hebben die toen snel opgezocht. We hebben daar een kamer geboekt en zijn even bijgekomen in de airco. Een hectische eerste indruk dus.. Nadat we wat afgekoeld waren besloten we naar 'the Grand Palace' te gaan. Daar kwamen we 15:25 aan en het paleis sloot om.. 15:30! Top.. Dat werd het dus niet die dag! Hup weer in de benen terug naar ons hotel om weer af te koelen. We hadden bedacht dat we 's avonds naar de 'night market' van Pat pong wilden. We hadden van te voren al begrepen dat de taxichauffeurs altijd hun meter aan moeten zetten van de politie en dat als ze dat niet doen en een vaste prijs met je af willen spreken, dat je zwaar opgelicht wordt en veel meer betaald dan op de meter. We waren er dus op gebrand dat de taxichauffeurs hun meter aan zouden zetten. We stonden met een stel andere toeristen die dat ook allemaal wilden maar de taxichauffeurs hadden bedacht dat ze ons dan niet mee zouden nemen, ze wilden alleen een (veel te hoge) vaste prijs afspreken. Daar hadden wij, en de andere toeristen, geen trek in. Na een half uur taxi's aanspreken waren we het helemaal zat en besloten dat ze het maar bekeken met die 'night market'. We hebben toen in een gezellig straatje wat gegeten en gedronken en gingen op tijd naar bed.

De volgende dag moesten we om 07:00 klaarstaan bij het hotel. We hadden een tour geboekt naar een 'floating market'! Dat was echt een ervaring! We werden door het busje afgezet bij een 'longtaill boat' die ons naar de markt bracht. Het is een boot die hard over het water gaat langs de meest uiteenlopende buurten. Sommige huizen zijn super groot en sommige zijn gewoon armoedige schuurtjes. Een groot verschil dus! Eenmaal bij de markt aangekomen konden we overstappen in een klein peddelbootje die ons langs de marktbootjes peddelde. Allemaal vrouwtjes op bootjes met eten, drinken, souvenirs en kleding. Erg bijzonder! Ik heb nog even een broek gekocht en moest dus gelijk afdingen. Van 850 baht naar 150 baht, heel fijn! Het vrouwtje vond het, net als wij, een grappig spel;) ze vond blijkbaar dat ik het goed had gespeeld want ze zei grinnikend 'O you girl' en tikte daarbij op mijn arm, alsof ze aangaf dat ik haar door had.;) Na de 'floating market' zei de buschauffeur ineens dat hij ons naar een olifantenkamp zou brengen. Dit stond niet in de touromschrijving.. Omdat niet alle olifanten hier goed worden behandeld is het goed om te kijken naar welke organisatie je gaat (of ze wel goed zijn voor de olifanten). Aangezien we nu geen tijd hadden om dit uit te zoeken wilden stefan en ik sowieso niets doen bij dat kamp omdat we bang waren dat dit zo'n verkeerd kamp was. Wij zouden dus sowieso bij de bus blijven. Onderweg kon de buschauffeur het kamp blijkbaar niet meer vinden want na een aantal keer draaien midden op de snelweg(!) en gepraat te hebben met mannetjes langs de weg, reed hij zonder wat te zeggen toch maar door naar ons hotel. Wij blij!

Toen we 's middags terug waren hebben we ons omgekleed om nog een poging te wagen naar 'the Grand Palace', daar moeten je benen en schouders namelijk bedekt zijn. We zijn met een tuktuk naar het paleis gebracht, dit moet je immers gedaan hebben hier! Nu konden we het paleis gelukkig nog wel binnen! Wat is het daar mooi! Alles glimt en blinkt! Het was daar wel bloedheet dus erg lang hielden we het niet uit en gingen snel naar ons hotel om daar onder de douche te springen.
In Nieuw-Zeeland hadden we Pim ontmoet, een Nederlandse jongen waar we wel leuk mee op konden schieten. Die zat toevallig op hetzelfde moment in Bangkok dus daar zijn we die avond wat mee gaan eten en drinken. Om 22:00 moest hij naar het vliegveld om naar Nederland te vertrekken dus die hebben we nog even uitgezwaaid!

Toen we vanmorgen wakker werden lazen we een artikel van de Rijksoverheid dat het erg onrustig is in Bangkok en delen van Thailand. Daarom blijven we vandaag in-en rondom het hotel en hebben we besloten om vanavond met de bus en Ferry naar Ko Tao te vertrekken, één van de eilanden in het zuiden waar het tot nu toe rustig is. Daarna gaan we nog naar Ko Pha-Ngan en Ko Phi Phi. Na de eilanden bezocht te hebben willen we weg uit Thailand, richting Laos. Omdat Viëtnam en de Filipijnen ook onrustig zijn hebben we besloten ook die landen over te slaan en langer in Indonesië door te brengen. Ook erg leuk!

Ons reisschema moest dus wat omgegooid worden maar ook in Indonesië gaan we vast mooie en bijzondere dingen meemaken! En daar is het veilig ;)

Liefs!

• 08 Mei 2014 - 11:11

Mjanneke:

Weer een supergaaf reisverslag! Ik zou er als jullie terug zijn een mooi boek van maken (daar wil ik je met alle liefde bij helpen). Verstandig dat jullie het reisplan omgooien. Wel fijn dat jullie de prachtige eilanden nog gaan zien. Geniet ervan, ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Dikke kus en knuffels! X

• 08 Mei 2014 - 11:33

Frie Jansen:

Wat een mooi verslag! In gedachten loop met jullie mee. Jullie hebben wat te stellen met de "kereltjes" en overgang van temperatuur.
    Die floating market en the Grand Palace zijn wel bijzondere ervaringen.
    Je begrijpt dat ik de krant goed in de gaten houd ivm onrust in Bangkok. Wees voorzichtig.
    Bedankt voor jullie kaart uit Nieuw Zeeland met het "fotoverslag".
    Ik zie uit naar jullie verdere avonturen.
    Veel liefs. Opa.

• 09 Mei 2014 - 20:17

Jolita En Fred:

OOoooh wat maken jullie veel mee! Wat heerlijk om te lezen. Net als wij denken'oh hoe zal het met ze gaan'komt er weer zo een ontzettend leuk verslag. Wat kan jij leuk schrijven Lot!
    Je schrijft zo beeldend dat we bijna 'meelopen'. En wat knap om toch elke keer weer bij te sturen...jullie krijgen heel wat levenslesjes kado:-) Geniet!!!

• 10 Mei 2014 - 14:22

José :

He he eindelijk tijd om even heerlijk je verslag te lezen Lot. Wat was het weer een genot om jouw verhaal te lezen, zo leuk gedaan. Het is ongelofelijk al die ervaringen die jullie meemaken daar. Zal jullie morgen missen op Moederdag!!

• 10 Mei 2014 - 23:52

Rietjewijsbeek :

Lieve charlotte en stefan.Wat heerlijk dat wij op deze manier jullie zo kunnen volgen en mee kunnen genieten. .en nog bedankt voor de kaart.Wij hebben vandaag ook een boottocht gemaakt door de grachten van amsterdam maar zo heet dat jullie het hebben ,zo slecht was het hier .Het leek wel november.Maar het was wel leuk.Veel liefs en knuffels van ons VZ maar daar zijn wij niet bang voor zo verstandig als jullie het bekijken .Trots op jullie .xxxxx opa en oma .

• 11 Mei 2014 - 15:30

Wim:

Vandaag moederdag. We hebben mama tot in de puntjes verzorgd. Leuk dat je nog aan een kadootje hebt gedacht. Ze was aangenaam verrast en kon het enorm waarderen. Tussen skypen en appen door is het leuk om het verslag te lezen. Wat een enorm uitgebreid en gedetailleerd verslag. Wat een belevenis. Intussen zijn jullie bijna 2 maanden weg, en zien we elkaar pas over 2,5 maanden. Dus dat laat nog even op zich wachten. Woensdag vaccineren. De eerste stappen naar de reis ( behoudens de betalingen dan)

Geniet er nog van ondanks de hitte en de mensen die van jullie profiteren. Want over 2,5 maand is het over met de rust
    papa

• 12 Mei 2014 - 16:45

Jasper:

Lekker bezig! Voel toch wel lichtelijk wat jaloezie opkomem haha. X merel en mij